Wereldgezondheidsdag 2019 – zondag 7 april

Ingrid KolkNanny BlogLeave a Comment

 

 

Zondag 7 april is wereld gezondheidsdag, een dag om stil te zijn bij onze gezondheid. Hoewel het natuurlijk belangrijk is om gezond te eten, is het soms best lastig om kinderen iets voor te schotelen wat zowel lekker als gezond is. Want wat geef je kinderen nou als ze thuiskomen van school?

Wij hebben 5 leuke tips voor lekkere en gezonde snacks:

  1. Allereerst de smoothie, naast gezond en lekker is deze snack ook nog eens heel leuk. Een goede tip voor een gezonde snack voor de kinderen is de smoothie. Het leuke aan de snack is dat je deze helemaal zelf kunt samenstellen. Laat de kinderen hun favoriete fruitsoorten uitzoeken, stop deze gezamenlijk in de blender en voila een gezonde en zelfgemaakte snack.
  2. Een andere tip voor een gezonde snack zijn de appelfrietjes. Deze frietjes zijn gemaakt van appel met een krokant korstje van havermout. Het enige wat je moet doen is het snijden van de appels, deze besprenkel je vervolgens met kaneel. De appel-kaneel sticks doop je hierna in een mengsel van gesmolten kokos olie en honing en tot slot dip je deze in een mengsel van havermout en paneermeel. Bak ze nog even 10-15 minuutjes af op 200 graden en je hebt een heerlijke gezonde snack.
  3. Om in de fruit-sfeer te blijven, ook de bekende knijpfruit zakjes zijn een gezonde snack. In het knijpfruit zakje zitten vaak geen toegevoegde suikers. Check voor de zekerheid wel altijd even de verpakking.
  4. De volgende gezonde snack is het muffin eitje. Je maakt het muffin eitje door het invetten van een muffin bakplaat. Vervolgens kun je in elk vormpje een eitje breken. Hierna kun je wat peper en zout toevoegen en eventueel wat andere producten als kaas, tomaat of eventueel champignons. Bak de muffins vervolgens 15 minuutjes op 175 graden. 15 minuutjes later heb je een super lekkere en gezonde snack. Ook leuk om mee naar school te nemen.
  5. Tot slot, appelkoekjes met pindakaas en noten. Deze heerlijke appelkoekjes maak je door een appel in de breedte in dunne plakjes de snijden. Vervolgens besmeer je deze plakjes met pindakaas en strooi je er vervolgens naar voorkeur nootjes op.

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *