Vandaag deden wij een spelletje met elkaar. Eerst benoemde wij alles wat er op de kaartjes stond en daarna was de vraag: “Wat hoort er allemaal bij de winter?”
Elke vraag stel ik gericht aan een van de kinderen. Dit, omdat anders de oudste het elke keer uit enthousiasme als eerste zegt. Zo geef ik ook de andere de kans om echt mee te doen. Doordat ik de vragen steeds gericht aan één van de kinderen stel kan ik ze ook aanpassen aan het niveau. Zo stel ik bijvoorbeeld aan de middelste van ruim 2,5 jaar de vraag bij het plaatje van de muts: “Doe je de muts op als het warm of koud is? ” En aan de oudste van ruim 4,5 jaar vraag ik bijvoorbeeld: “Wat doe je allemaal aan in de winter wanneer het heel koud is?”
Met de jongste van 1 jaar pak ik soms twee kaartjes erbij (bijvoorbeeld de jas en de muts). Vervolgens benoem ik steeds wat er op het kaartje staat. Dit herhaal ik een aantal keer. Als wij dan later die dag naar buiten gaan en ik doe zijn jas aan en muts op, benoem ik deze weer. Zo leert hij dat er bij voorwerpen ook woorden horen.
#gortzandcrown #gortzandcrownnanny #nanny#nannybureau #nannyagency #kinderopvang#kind #children #nannyacademy #opleiding #baby#peuter #kleuter #melissasmaandag #activiteit#leren #learning #earlylearning #education#educatie